Volg ons

VOIP / UNIFIED COMMUNICATIONS

Ik wil mijn communicatie digitaliseren!

Gestroomlijnde communicatie

Van eenmanszaak tot KMO of multinational - een vlotte bereikbaarheid is vandaag de dag voor ieder bedrijf cruciaal. Uiteraard wil je je klanten zo goed mogelijk te woord staan bij eventuele vragen of opmerkingen, maar ook je interne en externe communicatie (bijvoorbeeld met collega’s in een ander kantoor, partners of leveranciers) moeten op punt staan om je bedrijf efficiënt te runnen. Vanuit die nood is de telecom-sector de laatste jaren sterk geëvolueerd, met Unified Communications en VOIP als kers op de taart. Maar wat houden die dure termen precies in en waarom zou je er als bedrijf op inzetten?

Unified Communications

Unified Communications is een verzameling van technologieën met als doel het stroomlijnen of integreren van alle communicatiemiddelen binnen een organisatie. Hieronder vallen bijvoorbeeld e-mail, chat en uiteraard ook telefoon, waaronder VOIP. Deze stroomlijning is nodig om de digitalisatie van je bedrijf mogelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan een vlotte communicatie met satellietkantoren, collega’s die op afstand werken en uiteraard ook een efficiënte interne communicatie.

Helpdesk/remote support

VoIP, voluit Voice over Internet Protocol, is de volgende stap in die digitalisering. In feite is VoIP een digitale telefooncentrale waarbij bellen mogelijk is van zodra er internetverbinding beschikbaar is, ongeacht de locatie. Bereikbaarheid is met andere woorden niet langer plaatsgebonden.

De troeven van VoIP

Het grote voordeel van VoIP-telefonie? Schaalbaarheid. Een digitale telefooncentrale is tot 70% goedkoper dan klassieke telefonie. Zo hebben kleinere bedrijven dezelfde flexibiliteit als multinationals. Bovendien hebben onze VoIP-pakketten lage instapkosten omdat we het ‘pay as you grow’- principe hanteren: zo betaal je enkel wat je nodig hebt en geen cent meer. Toch aan uitbreiding toe? Dan kan je met een minimum aan extra kosten je VoIP-centrale verder uitbouwen. Handig, toch?

Bovendien kan VoIP geïntegreerd worden met een lokale telefooncentrale of cloud oplossingen. Ook hiervoor geeft Sinpro graag advies op maat zodat je de beste keuze voor jouw bedrijf kan maken.

3CX

Sinpro is volmondig voorstander van het 3CX VoIP platform. Deze variant werkt op basis van open standaarden met unified communications-functies. Naast VoIP dien je ook een operator te kiezen - hier werkt Sinpro vaak met Intertel of Destiny, welke beiden 3CX-certified zijn.

Hardware telefonie

Bellen wordt natuurlijk moeilijk zonder telefoontoestellen. Let er op dat deze steeds over de juiste software beschikken, dat is de enige vereiste. Het is ook mogelijk om te bellen via pc, smartphone, handset, headset of via aangepaste telefoontoestellen van bv. SNOM, Yealink of Jabra (kwalitatieve toestellen die tevens compatibel zijn met 3CX software). Bovendien is er ook een gratis app van 3CX voor Android en iOS voor wie slechts sporadisch belt.

Overtuigd door onze VoIP-oplossingen of toch nog een vraagje? Neem gerust contact op met onze medewerkers om vrijblijvend jouw noden te bespreken.

Ik wil mijn communicatie digitaliseren!

Wil je meer informatie?

Maak een afspraak!