VoIP / Unified communications
Ik wil mijn communicatie digitaliseren!

Gestroomlijnde communicatie

Van eenmanszaak tot KMO of multinational - een vlotte bereikbaarheid is vandaag de dag voor ieder bedrijf cruciaal. Uiteraard wil je je klanten zo goed mogelijk te woord staan bij eventuele vragen of opmerkingen, maar ook je interne en externe communicatie (bijvoorbeeld met collega’s in een ander kantoor, partners of leveranciers) moeten op punt staan om je bedrijf efficiënt te runnen.


Vanuit die nood is de telecom-sector de laatste jaren sterk geëvolueerd, met Unified Communications en VOIP als kers op de taart. Maar wat houden die dure termen precies in en waarom zou je er als bedrijf op inzetten?

Unified Communications

Unified Communications is een verzameling van technologieën met als doel het stroomlijnen of integreren van alle communicatiemiddelen binnen een organisatie. Hieronder vallen bijvoorbeeld e-mail, chat en uiteraard ook telefoon, waaronder VOIP.


Deze stroomlijning is nodig om de digitalisatie van je bedrijf mogelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan een vlotte communicatie met satellietkantoren, collega’s die op afstand werken en uiteraard ook een efficiënte interne communicatie.

drie mensen in meeting

Digitale telefooncentrale

VoIP is de volgende stap in die digitalisering. In feite is VoIP een digitale telefooncentrale waarbij bellen mogelijk is van zodra er internetverbinding beschikbaar is, ongeacht de locatie. Bereikbaarheid is met andere woorden niet langer plaatsgebonden.

De troeven van VoIP

Het grote voordeel van VoIP-telefonie? Schaalbaarheid. Een digitale telefooncentrale is tot 70% goedkoper dan klassieke telefonie. Zo hebben kleinere bedrijven dezelfde flexibiliteit als multinationals. Bovendien hebben onze VoIP-pakketten lage instapkosten omdat we het ‘pay as you grow’- principe hanteren: zo betaal je enkel wat je nodig hebt en geen cent meer. Toch aan uitbreiding toe? Dan kan je met een minimum aan extra kosten je VoIP-centrale verder uitbouwen. Handig, toch?


Bovendien kan VoIP geïntegreerd worden met een lokale telefooncentrale of cloud oplossingen. Ook hiervoor geeft Sinpro graag advies op maat zodat je de beste keuze voor jouw bedrijf kan maken.

Wil je graag meer informatie?
Maak een afspraak!